همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن؛ مقام ارشد روس راهی پکن شد-راهبرد معاصر

همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن؛ مقام ارشد روس راهی پکن شد

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور به پکن سفر و با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که رسانه‌های غربی در حال پوشش دادن پر حجم به خبر سفر رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا هستند، یک مقام ارشد مسکو در پکن با رئیس‌جمهور چین دیدار کرده است.

 

منابع رسانه‌ای خبر دادند که دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور به پکن سفر کرده و با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین ملاقات دوجانبه ترتیب داده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدودف در شبکه اجتماعی فیلمی از دیدارش با رئیس‌جمهور چین در پکن منتشر کرده و درباره محورهای رایزنی با شی جین پینگ توضیحاتی داده است.

 

به روایت این مقام ارشد مسکو، او و رئیس‌جمهور چین درباره «مشارکت راهبردی» روسیه و چین، همکاری‌ها بین دو کشور و درگیری‌ها در اوکراین تبادل نظر کردند.

 

خبرگزاری دولتی «شینهوا» چین هم گزارشی درباره سفر مدودف به پکن منتشر کرد و نوشت: «شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس‌جمهور چین، روز چهارشنبه (امروز) با دیمیتری مدودف، رئیس حزب روسیه متحد که به دعوت حزب کمونیست چین به چین سفر کرده بود، دیدار کرد».

 

این سفر مدودف در شرایطی انجام شده که از بامداد چهارشنبه (امروز به وقت تهران) رسانه‌های امریکایی و غربی به صورت پر حجم در حال انتشار خبرها درباره سفر ولودیمیر زلنسکی به واشنگتن هستند.

 

رایزنی دیمیتری مدودف با رئیس‌جمهور چین درباره اوکراین در حالی صورت گرفته که او سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را دارد و از افراد با نفوذ در این کشور محسوب می‌شود.

 

بنا بر گزارش نیویورک تایمز و برخی دیگر از رسانه‌ها، قرار است در جریان سفر زلنسکی به واشنگتن و دیدار او با جو بایدن در کاخ سفید، دولت آمریکا بسته ۱.۸ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین را اعلام کند.

 

آنطوری که رسانه‌های آمریکایی خبر می‌دهند، واشنگتن برای اولین بار در نظر دارد سامانه پدافندی «پاتریوت» را هم در جریان این سفر در اختیار اوکراین قرار دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار